torsdag den 13. oktober 2011

Projekt: Metabo boremaskine

Dag 1: Idé udvikling og målgruppe

Vi startede med at udvikle en målgruppe, som passer til produktet, og dernæst producerede vi designet af hjemmesiden + undersider i Photoshop med udgangspunkt i den valgte målgruppe.

Dernæst delte vi gruppen op, så nogen af os bryggede et budskab og slogan - samt moodboards. De resterende startede med at producere en prototype i Photoshop af hjemmesiden + de 5 undersider.


Målrguppe:

25+
Smal målgruppe

       - Professionelle / almindelige mennesker
      - Mænd og kvinder

Økonomiske ressourcer
Kvalitet
Eksklusiv

Farver:

      - Hvid 
      - Sort
      - Grå
      - Rød
      - Grøn

Farverne henvender sig til det eksklusive.
________________________________________________________________

Dernæst lavede vi nogle moodboards som var inspiration til hjemmesiden, og som vi har testet på nogle testpersoner. Deres mening:


Moodboards:


"Moodboarded viser en hav i oprør, tang, søgræs, en fiskehale i vandet og præcisionsarbejde.",og præsicionsarbejde
Dette udsagn stemmer ikke overens med, hvad vi havde tænkt vores målgruppe ville sige. Det eneste der udtrykker noget af rigtige vi havde eftersøgt, var præcisions-arbejde (billedet af hullerne).  

            
Til gengæld passer dette moodboard bedre til vores målgruppe, da det indeholder de elementer der indgår, når man taler om værktøj.
"Moodboarded viser billeder af de ting, man tænker på, når man snakker om værktøjsbranchen" 










De to moodboards viser, hvor forskellige indtryk testpersonerne har af denne branche. Selvom man selv tror, at man gør det så godt, så er det ikke sikkert at målgruppen har det på samme måde.

Overvejelserne bag begge moodboards er, at vi havde i tanke om at de skulle indholde de samme farver som vi havde tænkt på, da vi lavede vores målgruppe. Derudover skulle billederne symbolisere værktøj. Og egentlig bare, hvad der "poppede" op, når vi tænkte på værktøj.

Derudover har vi prøvet at holde os inde for de eksklusive rammer, og derfor gøre det enkelt med at bruge de grå og sort-tonede farver. Derudover har vi anvendt rene linjer, som skulle symbolisere, at man vil få et godt håndværk med Metabo boremaskine.

Ud fra vores overvejelser kan det konkluderes,at det nederste moodboard passer bedst til vores målgruppe.
_____________________________________________________________________

Budskab / Slogan:

Metabo boremaskine, er en nem, hurtig og effektiv maskine som kan klare enhver skade. Den er ergonomisk, har længere batteri tid, og er bærbar. Maskinen har indbygget lys, har hurtigere hastighed, er hurtigere til at stoppe og køle ned og har flere hastigheds niveauer.

"Metabo skruer Danmark sammen"

___________________________________________________________________________

Ud fra hvad vi fandt ud af og kom frem, ser vores prototype af Photoshoppen således ud:







Dag 2: Kodning

I dag skal der kodes, kodes og atter kodes... Vi hjælper hinanden hen af vejen, så alle er med på bedst mulig vis.

Dag 3: Kodning

Igen i dag skal der kodes. Derudover skal der nok rettes på nogle små ting, men ellers kodes.

Dag 4: Opsummering

Da vi stort set er færdig med at kode hjemmesiderne, så skal der valideres. Valideringen gik ikke helt som forventet, men ud fra de andre gange er resultatet af valideringen den bedste vi har lavet. Selvom der ændres i de fejl som valideringen giver, så bliver hjemmesiderne ikke de samme. Så der er nogle fejl.




Derudover har vi taget et screenshot af forsiden i hver browser, så vi kan se, om det passer til alle standard browsere.






Derudover har vi screenshots af alle undersiderne i Internet Explore, som vi viser i vores Powerpoint, som er ved at blive kreeret.
_____________________________________________________________________________

Test:

Vi har testet vores hjemmeside på en professionel håndværker, som mener, at man godt kan se, hvad der står i vores logo (overskriften) - og at det ikke er forvirret, som vi havde en lille forestilling om, at vores målgruppe måske ville sige.

Derudover fortæller vores testperson også, at han godt kan lide den grønne farve i logoet, som han mener symbolisere kraft og kvalitet. Testpersonen mener også, at vores slogan "Metabo skruer Danmark sammen" siger, at Metabos produkter kan tåle hårdt arbejde (går ikke så let i stykker), er professionelt og et godt håndværk - laver tingene ordentligt.
_______________________________________________________________________


Det sidste vi skal have lavet, er, at vi lige skal opsummere det hele, og se om alt er med. Derudover skal der laves notater til fremlæggelsen i morgen, så alle er med på, hvad der skal siges til de enkelte ting, og hvem der skal sige hvad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar